Portfolio

Kulttuurialan yhteiset opinnot 
130 op


Portfoliossa on lyhyet kuvaukset opintokokonaisuuksista. Klikkaamalla otsikkoa 
pääset sivupalkissa oleviin yksityiskohtaisempiin kurssikuvauksiin ja työnäytteisiin.

Kulttuurin toimintaympariston tuntemus 50 op
klikkaa kursseihin ja työnäytteisiin


  • 1 TOIMITTAMIANI KULTTUURI- JA TAIDEARTIKKELEITA
  • 2 LUMOTTU METSÄ - NÄYTTELY & HARJOITTELU ANNANTALOLLA & SATUJEN MERKITYS & TARINANKERRONTA METODIT -lopputyö
  • 3 VISUAALISET TAITEET:LOPPUTYÖ & TIEDOTE MONITAIDEPRODUKTION LUOMISPROSESSISTA & katutaide portfolio MELBOURNESSA VAIHDOSSA. 
  • 4 REILU KULTTUURI essee: KULTTUURINTUOTTAJAN ETIIKKA pohdintaa
Olen kulttuurituotannon opintojeni aikana hankkinut kokemukseni hyvinkin erilaisissa ammatillisissa työympäristöissä, sekä Suomessa, että ulkomailla. Olen halunnut tehdä työharjoitteluni syväluotaavasti pidempinä kokonaisuuksina, sen sijaan, että harjoittelu olisi pilkottu pieniin kokonaisuuksiin. Tein puolen vuoden pituisen harjoittelun Annantalon lasten ja nuorten taidekeskuksessa, sekä melkein vuoden kestoisen harjoittelun Australiassa Melbournessa, tutustuen Aboriginaalikulttuuriin, sekä hallituksen alaiseen Close The Gap -kampanjaan.


Kulttuurin toimintaympäristön tuntemus - osiossa kerron Suomessa suorittamastani harjoittelusta Annantalolla, joka kuului medianomi tutkintooni. Työtehtävät olivat kulttuurintuotantoon liittyviä: tutustuin lastenkulttuuriin, tarinankerrontaan, studiovalokuvaukseen, taidetyöpajojen ohjaukseen, Lumottu Metsä- näyttelyn Grimm -tiimissä toimimiseen, graafiseen suunnitteluun, huovutukseen sekä muun muassa draamatyöpaja työskentelyyn. Lopputyöni tein Lumottu Metsä -näyttelyn Grimmin satujen maailmoihin liittyen ja tarinallisiin kerrontametodeihin syventyen. Työharjoittelu kokemukseni Annatalolla osoittivat kiinnostukseni näyttelytoimintaan. Näen myös tulevaisuudessa toimivani taiteilijatiimeissä toteuttamassa erilaisia elämyksellisiä näyttelyitä. Annatalon harjoittelujakso perehdytti minut monipuolisesti moneen eri taide-alueen verkostoon. Lasten kulttuuri satupajoineen oli myös kiehtova työkenttä. Fyysinen satumaailma perehdytti niin lavastustaiteeseen, valokuva kuin tekstiilitaiteeseenkin. Koska olen kasvanut taiteilijaperheessä, olen osallistunut näyttelytoimintaan myös ennen opintojani korkeakouluissa, nimeten, myyden ja ripustaen kuvataidetta.



Esittelen tässä osiossa myös julkaisemiani kulttuuri lehtiartikkeleita, sillä niiden kautta olen laajentanut huomattavasti kulttuuri tietoisuuttani sekä taiteen eri osa-alueiden tuntemustani. Taiteen tuntemukseni tulee esille portfoliossa myös oman harrastuneisuuteni kautta ja osoittaa kiinnostukseni suunnan sekä esittelee projekteja joihin olen osallistunut(kts lisää CV).


Olen valinnut portfolioon työnäytteeksi syventävät opintoni; visuaaliset taiteet. Suoritin syventävän perehtymisen visuaalisiin taiteisiin Melbournesta käsin: Eksyin sivukadulle ja ihastuin siihen, mitä siellä näin. Katutaide-portfolioni esittelee kirjon Melbournen urbaanien katujen taiteesta. Raportissani pohdin katutaiteen ilmiöitä ja nostan esiin kysymyksiä tuottajan toimintamahdollisuuksista katutaiteen kentällä.



Hallinnon ja politiikan kokonaisuudessa pohdin taiteen tärkeyttä opetuksessa, otan kulttuuripoliittisesti kantaa taiteen parantaviin vaikutuksiin ja mietin kulttuurietiikkaa reilun kulttuurin merkeissä.

Klikkaa Kurssit ja työnäytteet:

Kulttuurin toimintaympariston tuntemus 


4 työnäytettä:(lisää sivupalkissa)

TAITEEN TUNTEMUS 10 op

Suoritin taiteiden historian(teatteri, musiikki, kirjallisuus, kuvataide, estetiikka jne.) käsittelevän kurssin Humakissa opiskellessani Työväen Akatemian Humanistisella linjalla Kauniaisten kampuksella. Medianomi tutkinnossani taiteen tuntemus keskittyi elokuvan ja audiovisuaalisten medioiden historiaan.

Olen valinnut taiteentuntemuksen työnäytteiksi muutaman lukuisista toimittamistani kulttuuriartikkeleista Avaa-lehteen, jotka käsittelevät pääosin, museo- ja näyttelyarvosteluja, kuvataidetta, musiikkia, taideyhdistyksiä ja kulttuuritapahtumia.

Toimittajan työ on perehdyttänyt ennen kaikkea näyttelytoimintaan ja kuvataiteeseen sekä valokuvataiteeseen. Myös audiovisuaalisen taiteen opiskelijana tarinankerronta, niin visuaalinen kuin sisällöllinenkin ovat itselleni tuttuja kenttiä.

Taide on tullut tutuksi myös itse tekemisen kautta: maalaaminen, valokuvaus, tanssi, kädentaidot, somistus, tuunaus, ompelu. 





TYÖNÄYTTEET 1: Toimittamiani Kulttuuriartikkeleita 
                 Avaa-lehteen

Neljä museota esittelyssä:Estetiikkaa, elämyksiä ja historiaa taide- ja tapahtumatalo WG:ssä
Puhuttelevaa, kekseliästä ja ihastuttavaa taidetta WG:ssä: https://docs.google.com/file/d/0B5uWH-peu9RLaTZUNERhVGRDXzA/edit?usp=sharing






Taidenäyttely arvostelu Monipuolinen Dali:

Valokeilassa Marzi Nyman: mistä on vakuuttava muusikko tehty? https://docs.google.com/file/d/0B5uWH-peu9RLemNwT0pCUUZqLVE/edit?usp=sharing

Valokeilassa Espoo Artin Tuija niemi puhuu taiteesta: https://docs.google.com/file/d/0B5uWH-peu9RLd1lGLU1aVzJ3YlE/edit?usp=sharing

Kaupunkiuutisissa Espoo Art
TUOTTAJAN TYÖN & 
TUOTANTOPROSESSIN KÄYTÄNNÖT 15 op



Työharjoittelu Grimmin satujen lumoissa


Merkittävä käännös kohti kulttuurintuottajan opintoja tapahtui opiskellessani visuaalista viestintää. On Annantalon lasten ja nuorten taide- ja kulttuurikeskuksessa tehdyn puolivuotisen työharjoittelun ansiota, että katseeni kohdistui Humakin kulttuurintuottaja opintoja. Ollessani mukana Grimmin satujen maailman Lumottu Metsä -näyttelyn toteutustiimissä koin taiteen luomisen ja tuottamisen olevan lähellä luonnollista osaamisaluettani. Olin sisällä oikeassa talossa, mutta halusin toimia toisessa roolissa: medianomiharjoittelijana löysin itseni usein taiteilijaverstaasta pesemästä lampaanvillaa tai huovuttamassa satumaailmaan tulevia puita turvetekstiilitaiteilija Papu Pirtolan kanssa. Jos vaihtoehtona oli ottaa vastaan levynkansien suunnittelua, olin mieluummin Satujen Sankarin työpajassa observoimassa tarinankerrontaa draaman avuin tai studiovalokuvaamassa satujen sankareita. Työharjoitteluni Annantalon taidekeskuksessa tutustutti minut monipuolisesti kulttuurialan työtehtäviin, tiimityöskentelyyn kulttuurintuottajien ja eri taiteilijoiden kanssa sekä laajemmin eri insituutioiden väliseen yhteistyöhon ja kulttuurikentän verkostoihin. Toimin valokuva-, lavastus- ja turvetekstiilitaiteilijoiden, tiedottajan ja kulttuurintuottajien kanssa tiiviissä yhteistyössä Grimm -työryhmän jäsenenä. Sain toteuttaa yhteistyössä taiteilijoiden kanssa Satujen sankarin työpajoja sekä osallistua monipuolisesti taidekasvatuksen havainnointiin draaman muodossa. Harjoittelun jälkeen tunnen aiempaa paremmin ammattialan työtehtäviä ja toimintaympäristöjä sekä omaan työelämän vuorovaikutustaitoja. Työnäytteeksi olen valinnut lopputyöni, jonka tein harjoitteluni tuloksena. Harjoittelu opetti luovuutta, vastuuta ja kommunikointia sekä kädentaitoja ruohonjuuritasolla. 

TYÖNÄYTE2:Opinnäytetyö medianomi: LISÄÄ!!!
Satujen kerronta metodit, Lumottu Metsä -näyttely/
Työharjoittelu raportti


SYVENTÄVÄ PEREHTYMINEN KULTTUURIN SISÄLLÖNTUOTANTOON: VISUAALISET TAITEET 10 op


Olen valinnut portfolioon kulttuurin toimintaympäristön tuntemusta esitteleviksi esimerkeiksi ammatillisista suuntautumisopinnoista valitsemani visuaaliset taiteet. Suoritin syventävän perehtymisen visuaalisiin taiteisiin Melbournesta käsin: Minusta tuli katutaiteen harrastaja. Katutaide-portfolioni esittelee kirjon Melbournen urbaanien katujen taiteesta. Raportissani tuon esiin katutaiteen perusluonteen, pohdin katutaiteen ilmiöitä ja nostan esiin kysymyksiä tuottajan toimintamahdollisuuksista katutaiteen kentällä.





Lisäksi työnäytteenä lopputyöni, jonka valokuvamateriaali syntyi KV-vaihdossa. Lopputyön aihe on monitaiteellisen produktion luomisprosessi, jota tutkin intuitiivisen työskentelymetodin ja flow-kokemuksen kautta.






TYÖNÄYTTEET3: portfolio/
Raportti katutaiteesta
https://docs.google.com/document/d/1EeoDnDKOZTUQsEcG1v9_t2meH9dPQ9yT9eH9lp5tKd0/edit?usp=sharing

Lopputyö 15 op:Monitaideproduktion luomisprosessi kohti Helsinki Poetry Connectionin lavarunousperformanssia. Oireklubi 2011 & Annikin Runofestivaalin päätösklubi

Tiedote lopputyö


HALLINTO JA POLITIIKKA 10 op
Olen valinnut portfolioon Taide keskellä elämää -kokoelmateoksesta koostetun lukupiiri raportin, sillä kirjassa on itsellenikin tuttujen taiteilijoiden artikkeleita, joiden kanssa olen tehnyt yhteistyötä Annantalolla.Taiteenalan ammattilaiset kirjoittavat persoonalliseen tyyliin artikkeleissaan siitä, miten taidelähtöisiä menetelmiä voidaan soveltaa eri kohderyhmien kanssa työskennellessä.

Toinen valitsemani raportti käsittelee reilua kulttuuria, sillä koen etiikan toimivan vahvana valintojani ohjaavana tekijänä. Reilu kulttuuri tarkoittaa ihmisten kulttuuristen oikeuksien toteuttamista; oikeutta päästä osalliseksi omaan kulttuuritraditioon ja saavuttaa tasa-arvoisesti kulttuurituotteita sekä tulla kulttuurisesti turvatuksi tekijänoikeuksilla. Se tarkoittaa myös tasa-arvoisuuden toteutumista sukupuoleen, ikään, kieleen, vammaisuuteen, vähemmistöasemaan, etniseen, uskonnolliseen tai kulttuuriseen taustaan katsomatta. Reilukulttuuri -käsite pitää sisällään myös eettiset työskentelytavat. Pyrin kantamaan näitä arvoja toimiessani kulttuurituottajana.


TYÖNÄYTTEET 4 kurssin arvosa 4

Kulttuuripoliittinen kannanotto: Kirjallisuus, lukupiiri raportti teoksesta Taide keskellä elämää.3
https://docs.google.com/file/d/0B5uWH-peu9RLVXF2OFJYVFh4T0k/edit?usp=sharing

Kirjallisuus, lukupiiri raportti teoksesta Reilu kulttuuri 5




klikkaa kursseihin ja työnäytteisiin


  • MEDIA&VIESTINTÄ:TOIMITTAJAPORTFOLIO
  • TUOTTAJA MONIKULTTUURISESSA KAUPUNKIYMPÄRISTÖSSÄ AUSTRALIASSA.CLOSE THE GAP:HARJOITTELU ABORIGINAALIEN PARISSA 
  • LASTENKULTTUURIA & RYHMÄNOHJAAMISTA GRIFK Alpine
  • SOPIMUKSET JA TEKIJÄNOIKEUDET ESSEE
Olen päässyt koulutukseni aikana toimimaan kulttuuriprojektien tuotantoryhmissä itsenäisissä ja vastuullisissa rooleissa. Olen ollut sekä projektityöntekijän että
sisällönsuunnittelijan,tutkijan, tuottajan että kehittäjän roolissa. Työtehtäviini on kuulunut kehittävän tason tehtäviä että helpompia käytännön töitä. 

Media ja vuorovaikutustaidot ovat tulleet lehtitoimittajan työssä hyvinkin tutuksi. Toimin Avaa -lehden toimittajana vuosina X-X. Olen valinnut viestinnän työnäytteeksi toimittajan työstäni kokoamani tiivistetyn toimittajaportfolion, jossa on kulttuuri, taide, urheilu, hyvinvointi, julkisuuden henkilö, uutis, sisustus, ravintola arvostelu, matkustus ja tapahtuma -artikkeleita.


Medianomin tutkintoni 240 op sisältää muun muassa kokonaisuuksia sisällöntuotannosta, viestinnästä eri medioissa sekä käytännön että teorian tasolla. Opiskeluaikanani presentaatiot, töiden selkeä perusteleminen ja kritiikin sietokyky ovat olleet tärkeää harjoitusta. Myös kokous- ja neuvottelutaidot tulivat rutiiniksi Annantalon viikottaisissa kokouksissa.

Sain mahtavan tilaisuuden suorittaa kurssin tuottaja monikultturisessa kaupunkiympäristössä harjoittelun vuonna 2010 Australian hallituksen alaisessa kehityshankeohjelmassa, jossa pyrittiin parantamaan Aboriginaalien terveyspalvelujen lähestyttävyyttä luovilla toimintamenetelmillä.

Kykenen toimimaan kulttuurialan tuotannoissa taideprojektien tiimityöskentelijänä, suunnittelu ja toteutustehtävissä sekä suunnitella omaa ajankäyttöäni ja olemaan erityisen omaaloitteinen ja itsenäinen.Eniten näitä taitoja olen harjoittanut Annatalon Lumottu Metsä -näyttelyssä (6kk), GR IFK Alpinen hiihtokoulun opettajana että tapahtumasuunnittelijana sekä taidenäyttelyiden organisoijanaMyös toimittajan työssä on olemassa tiukat DL:t, jotka ovat opettaneet aikataulutus rutiiniin. Lasten kulttuuri ja ryhmän ohjaaminen on tullut tutuksi pitkäaikaisena hiihdonopettajana GrIfk Alpinessa. 



Osaamistani oikeudellisen tiedon soveltamisesta tuotannollisissa tehtävissä havainnollistan esseellä kulttuurialan sopimuksista sekä tekijänoikeuksista, jotka ovat erityisen tärkeitä niillä kentillä joilla toimin

Kurssit ja työnäytteet:Kulttuurin tuottamisprosessin hallinta




MEDIA- JA VUOROVAIKUTUSTAIDOT 10 op & VIESTINTÄ 10 op


Osaaminen syntynyt toimittajan työssä sekä Medianomin tutkinnossani (240 op). Opiskelun runko muodostui media- ja vuorovaikutustaidoista: sisällöntuotanto ja viestintä eri medioissa, presentaatiot, perustelut, kritiikit, esiintymisrutiinit. Kokous- ja neuvottelutaidot tulivat myös rutiiniksi työharjoittelussani Annantalon viikottaisissa kokouksissa, sekä yhteistyössäni Annatalon tiedottajan kanssa (sisäinen ja ulkoinen viestintä. Hallitsen viestinnän keskeiset käsitteet, teorian ja käytännön: kriisiviestintä, erilaisten tekstien tuottaminen, kuvankäsittely, graafinen suunnittelu jne.

TYÖNÄYTE1
Toimittaja portfolio Avaalehti:


Kokoelma kulttuuri, taide, urheilu, hyvinvointi, julkisuuden henkilö, uutis, sisustus, ravintola arvostelu, matkustus ja tapahtuma -artikkeleita.




TUOTTAJA MONIKULTTUURISESSA KAUPUNKIYMPÄRISTÖSSÄ 20 op 





Kansainvälisyyttä ja monikulttuurisuutta



Pidin Työharjoitteluni aikana oppimispäiväkirjaa keskittyen Aboriginaalien ja valkoihoisten australialaisten väliseen epätasa-arvoisuuteen sekä Melbournen kaupunkikulttuurin ilmiöihin. Kehityssuunnitelmani koskee Australian Aborginaalien terveyspalvelujen lähestyttävyyden parantamista luovilla ja toiminnallisilla menetelmillä. Kehityssuunnitelmaosuudessa on toteuttamiskelpoisia ideoita: Taiteen ja toiminnallisten workshopien voisi todella uskoa parantavan lähestyttävyyttä. Aboriginaali vähemmistön tuntemukseni toimi vahvuutenani.

INDIGINEOUS KIDS AT AT ARTHOUSE, CLOSE THE GAP PROMOTION.









Materiaalia aiheesta minulla on enemmän, kuin ihminen voi hallita, siksi olen valinnut työnäytteeksi harjoittelustani ja kehityshankkeestani päätösseminaariin tuotetun powerpointin sekä kehityshanke raportin. Aihe olisi ollut potentiaalinen lopputyöksi.












Lyhennetty PPT Seminaari esittely: Aboriginaali Close the Gap -kehityshanke PPT (3)


TYÖNÄYTE 2 Kehityssuunnitelma








Essee Pasi Saukkosen artikkelista " Maahanmuutto, monikulttuurisuus ja kulttuuripolitiikka: taustatietoja tutkimukselle ja toiminnalle. "(5)





















TUOTTAJAN TYÖN JA TUOTANTOPROSESSIN PERUSTEET 10 op (korvattu medianomi AMK)


Olen valinnut työnäytteeksi tähän osioon linkin 15 vuoden ajan työskentelemästäni hiihtokoulusta. Linkin on tarkoitus kertoa taidoistani hallita isojakin lapsiryhmiä (ikä 5 -15 v), niiden organisointia, jokaisen tunnin suunnittelua ja ryhmän ohjaamista. Hiihtokoulun päättäjäiset ovat lasten kulttuurin tapahtumasuunnittelua, jonka organisointi vaatii laajojen kokonaisuuksien hallitsemista. Olen ollut pitkän opettajan urani aikana useasti suunnittelemassa näitä tapahtumia. Haluan osoittaa myös kykyni toimia lastenkulttuurin parissa. Isojen lapsiryhmien ohjaaminen vaatii suurta vastuuta lasten turvallisuudesta, sekä mielikuvituksen käyttöä fyysisten taitojen lisäksi. Työ on myös kasvatuksellista. Olen valinnut mukaan muutaman lajista ja seurasta kirjoittamani artikkelin.

TYÖNÄYTE3/ KUVAUS LASTENKULTTUURIN PARISSA TOIMIMISESTA

Werneri hiihtokoulu lehtiartikkeli




OIKEUDELLISET KYSYMYKSET 10 op




Suoritin Humakissa Media-alan juridiikka -opintokokonaisuuden. Erityisesti tekijänoikeuksiin ja sopimuksiin perehtyminen on ollut aiheellista myös toimittajan ja valokuvaajan työssä, siksi olen koonnut tehtävät työnäytteiksi. Esseisiin voi palata tarvittaessa ja tarkistaa, jos jokin mietityttää.

TYÖNÄYTTEET4
(kurssin arvosana 3)
Tekijänoikeudet ja sopimukset – luovan työn suoja ja elinehto essee

Kulttuurituotannon liiketaloudellinen osaaminen 40 op 

Klikkaa kursseihin ja työnäytteisiin


  • 1 RAHOITUS:MONITAITEELLINEN RUNOMUSIIKKITEATTERI - HANKE & VISUAALIT HELSINKI POETRY CONNECTION
  • 2 YRITTÄJYYS & TUOTTEISTAMINEN:OPAS ALOITTAVALLE YRITTÄJÄLLE RAPORTTI & TYÖELÄMÄN PELISÄÄNNÖT ESSEE
  • 3 PROJEKTITOIMINTA & JOHTAMINEN KRIITTINEN REFERAATTI/RAPORTTI
  • 4 TALOUSHALLINTO: TOIMINTAKERTOMUS PWP.& ARVONLISÄVERO JA PALKANMAKSU.
Talouden ja rahoituksen organisointi on yksi kulttuurituottajan työn tärkeimmistä osa-alueista. Olen valinnut tähän kokonaisuuteen myös prologissa, valinnaisissa opinnoissa ja kulttuurin toimintaympäristön tuntemus osuudessa mainitsemani rahoitusraportin talousarvioineen ja toimintasuunnitelmineen Runomusiikkiteatterille, sillä ilman rahoitusta moni kulttuurihanke jäisi toteutumatta. Harjoitus työssä haetaan avustusta monitaiteelliseen hankkeeseen mm. Helsingin kultuurikeskuksesta(KULKE), Taiteen Keskustoimikunnalta, Uudenmaan Taidetoimikunnalta, Wihurin rahastolta, Samuel Huberin Säätiöltä, Taidevälineistöä tukevalta rahastolta sekä AVEK:ilta. Kulttuurintuottajan ammatissa rahoituksen hakeminen on arkipäivää ja sen oppii työn kautta rutiininomaiseksi käytännöksi.

Talouden perusteet ja rahoitus osuudessa nostan esiin monitaiteellisen runo-musiikki-teatteri -hankkeen jonka parissa työskentelen tälläkin hetkellä videotaiteen merkeissä. 

Koulutyössä esittelemä runomusiikkiteatteri RH on monitaiteellinen projekti, joka räätälöityy yksilöllisesti tapahtuman, esiintymispaikan ja valitun runokononaisuuden mukaan. Esityksessä yhdistyy runonlausunta, DJ & taidemusisointi sekä VJ visuaalinen show valokuvineen lavamiljöössä. Taide-elämys syntyy realiajassa yhteensovittaen. Runomusiikkiteatterissa toimenkuvani on tällä hetkellä videotaiteen tekeminen ja monitaiteiden yhteensovittaminen.  

Hallitsen liiketaloudelliset perusteet. Kolmesta osaamis-alueesta liiketaloudellinen osaaminen on itselleni eniten syväosaamista vailla. Työnantajien on hyvä tietää rehellisesti ennalta, ettei työkokemusta ole laajasti tältä alueelta. Aina voi kehittyä ja oppia lisää. Rahoituskurssilla rahoitushakemuksen laatiminen omalle projektille, joka on hankkeena todellinen, opetti paljon.

Medianomin tutkinnossa suoritin markkinoinnin perusteet -kurssin, joka painottui markkinoinnin strategiseen suunnitteluun, swot-analyysiin sekä asiakaslähtöiseen ajatteluun. Taiteen markkinoinnista kokemusta on taidenäyttelyn organisoijana ja teosten myyjänä Artcon Oy:ssä. Tässä portfoliossa en esitä markkinoinnin töitä, jotka kuuluvat edelliseen tutkintooni. 





TALOUDEN PERUSTEET JA RAHOITUS 10 op


Olen valinnut portfolioon koulutyön, joka osoittaa, että olen harjoitellut apuraha -hakemuksien tekoa todelliselle jo toteutetulle taidehankkeelle.Työnäytteeksi olen valinnut runomusiikkiteatteri-hankkeen raportin sekä koulutyönä tekemäni apurahakemuksen monitaiteelliselle hankkeelle. Havainnollistan hanketta näytteillä tekemistäni visuaaleista, jotka on räätälöity Riikka Heinosen runoihin sopiviksi. Tämän lisäksi pohdin esseen kautta luovaa taloutta kulttuurin tuottajan näkökulmasta.

Apurahaa haetaan koulutyössä monitaiteelliselle runo-musiikki-teatteri -hankkeelle, joka esitettiin Basementissa Helsinki Poetry Connectionin PoetryJam -tapahtuman yhteydessä Oireklubilla runoilija Riikka Heinosen tilauksesta 15.7.2012. Esiinnyimme myös tänä kesänä Annikin runo festivaalin päätösklubilla Helsinki Poetry Connectionin yhteydessä. Tulevia keikkoja on tiedossa lukuisia. 

TYÖNÄYTTEET1

HELSINKI POETRY CONNECTION & OIREKLUBI RAPORTTI:Kulttuuriprojektin toiminta- ja rahoituskuvaus Runo-musiikkiteatterille.https://docs.google.com/document/d/1xbMFjI9w_dcrosWLoCm-YWwP93qJm_HibnWG2djVbzg/edit?usp=sharing

Rahoitus raportti monitaiteellinen hanke

Julkisen rahoituksen rastirata (5)

YRITTÄJYYS JA TUOTTEISTAMINEN 10 op



Medianomin tutkinnossa suoritin laajemman 15 op yritysviestinnän kokonaisuuden, joka sisälsi seuraavat kokonaisuudet: organisaatioviestintä, yrittämisen perusteet, liiketoimintasuunnitelma elämysmatkailu yritykselle, liikkeenjohdon konsultoinnin ja yritysviestinnän opinnot. Aiemmat opinnot korvasivat puolet kurssista. Opiskelin kuitenkin lisää kullttuurintuottajana yrittäjyyttä, sillä näen oman yrityksen hyvinkin mahdollisena vaihtoehtona tulevaisuudessa. Esimerkkinä yrittäjyyden ja tuotteistamisen hallitsemisesta on kulttuurintuottaja opinnoissani laatimani hyödyllinen opas aloittavalle yrittäjälle sekä essee, jossa vastaan työelämän pelissäänöistä koskeviin olennaisiin kysymyksiin.



TYÖNÄYTTEET2
(arvosana 2-5) (5)
Työelämän pelisäännöt essee



PROJEKTITOIMINTA JA JOHTAMINEN 10 op





Projektityöskentelyn erityispiirteet ovat hyvin hallussa, sekä opintojen että työkokemuksen pohjalta. Olen harjoittanut johtamistaitoja hiihtokoulunvetäjänä 14 vuoden ajan. Myös yritysviestinnän konsultoinnin- ja sosiaalipsykologian opinnoissa oli johtajuuteen liittyviä aiheita. Työskentely liikkeenjohdon konsultointiyrityksessä sisällöntuottajana, mikä
perehdytti aiheeseen teoreettisesti. Aiempi Medianomi tutkintoni korvasi tämän kokonaisuuden. Sain tehtäväkseni kaksi lisätehtävää, kriittisen referaatin Pekka Järvisen teoksesta ammattina esimies,sekä luettavaksani kaksi tentitävää kirjaa, jossa osaamiseni varmistettiin.

TYÖNÄYTTEET3
(arvosanat 2-5) (5)
Kriittinen referaatti (5) Pekka Järvisen teoksesta ammattina esimies
https://docs.google.com/document/d/1egTPZ-4Um5h0kail85oncwxBK13IIK1jH8xVfE8UedY/edit?usp=sharing


TALOUSHALLINTO 10 op
Olen tämän koulutuksen aikana oppinut kaiken sen, mitä tiedän taloushallinnosta ja avustusten hakemisesta. Tunnen taloushallinnon perusteet niin arvonlisäveron, laskutuksen, käsitteistön kun kirjanpidonkin osalta. Työnäytteeksi osaamisestani taloushallinnon parissa olen valinnut kuvauksen toimintakertomuksesta sekä esseen arvonlisäverosta ja palkanmaksusta kulttuurintuottajan näkökulmasta.




TYÖNÄYTE4
(arvosana 2-5) (3)
Arvonlisävero ja palkanmaksu kulttuurintuottajan näkökulmasta essee
https://docs.google.com/file/d/0B5uWH-peu9RLLWE0STdhNTNGM0k/edit?usp=sharing



Kurssit ja työnäytteet:
kulttuurituotannon liiketaloudellinen osaaminen




Syventävistä opinnoista esittelen visuaalisen taiteen muotona katutaiteen johon lumouduin
asuessani Australiassa Melbournessa, ja josta päädyin tekemään myös lopputyöni.

Katutaide portfolioni esittelee kirjon Melbournen urbaanien katujen taiteesta. Raportissani tuon esiin katutaiteen perusluonteen, pohdin katutaiteen ilmiöitä ja nostan esiin kysymyksiä tuottajan toimintamahdollisuuksista katutaiteen kentällä.


Linkki syventäviin opintoihin:http://riinaheiskanenportfolio.blogspot.fi/?zx=b8b7061fa33de236



























Halutessasi saat lisää tietoa intresseistäni googlettamalla käsittelemiäni aiheita: Lumottu Metsä – näyttely: Grimmin satujen maailmat, Annantalon lasten kulttuurikeskus, Visuaaliset taiteet, Melbournen katutaide, Art of Rebels, Taidehistoria, Reilu kulttuuri, Taide Keskellä elämää, Zodiak modernin tanssin keskus, Helsingin tanssiopisto.

1 kommentti:

  1. Kiitos mielenkiintoisesta postauksesta. Meidän tuttava juuri kertoi, että myös aikoo tehdä oman portfolion. Hän tekee sen ilmeisesti PDF-muokkausohjelman avulla. Minäkin sellaisen teen jossain vaiheessa, vielä mietin keinoa että miten. Tuo katutaide Australiassa varmasti onkin upeaa. https://mmpro.fi/tuotetiedot

    VastaaPoista